مدیر عامل : امیدهای فراوانی برای بهینه‌سازی مصرف برق در استان وجود دارد

در نشست و ملاقات مردمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، با پیگیری مسائل و مشکلات مردم، مطرح شد: مشارکت مردم و بهینه‌سازی مصرف، رمز عبور از روزهای سخت تابستان قدردان همراهی مردم استان هرمزگان برای اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف هستیم حمید ساعدپناه، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، در این نشست با اقشار مختلف مردم به بررسی مسائل و مشکلات آنان پرداخت و ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی آن‌ها در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف در فصل تابستان، اظهار داشت: "امیدهای فراوانی برای بهینه‌سازی مصرف برق در استان وجود دارد."

به گزارش پیام هرمزگان به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان : ساعدپناه در ادامه با ارزیابی مطالبات و درخواست‌های مردم در حوزه‌های مشترکین، بهره‌برداری، برنامه‌ریزی و مهندسی افزود: “یکی از راهبردهای اساسی صنعت برق در سال جاری، استفاده از ظرفیت بالای بهینه‌سازی مصرف برق در بخش خانگی بوده است. با جلب مشارکت حداکثری مردم، می‌توانیم نسبت به کاهش مصرف در این بخش اقدام کنیم و بدین ترتیب امکان افزایش توان خدمت‌رسانی به بخش‌های مولد صنعتی، خدماتی و کشاورزی در استان فراهم شود.”

همچنین وی با اشاره به دیگر راهبردهای اساسی دولت، به ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر خورشیدی مقیاس کوچک با ظرفیت پنج کیلووات خانگی اشاره کرد و گفت: “در اجرای این طرح، تاکید بر توانمندسازی مصرف‌کنندگان خانگی و مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است و استقبال خوبی از این طرح در استان هرمزگان شده است.”

وی ادامه داد: “صنعت برق کشور به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی تولید، خود را موظف به ایفای نقش در تحقق شعار سال می‌داند. صنعت برق برای تحقق شعار امسال به دنبال افزایش مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف و توسعه تولید برق تجدیدپذیر است.”

ایجاد راهکارهای مناسب در تدوین پروژه‌های تحقیقاتی و پیاده‌سازی آن به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، پاسخگویی به مشکلات فنی مربوط به برنامه‌ریزی توسعه شبکه، بررسی درخواست متقاضیان انشعاب و پاسخگویی به مراجعین در چارچوب قوانین و مقررات، نظارت عالیه بر وضعیت روشنایی معابر به منظور افزایش رضایت‌مندی مشترکین و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و ماینرها به عنوان مهم‌ترین عاملان افزایش مصرف برق و آسیب به شبکه، از محورهای اصلی این نشست بود.

بسیاری از مراجعین و شهروندان در حاشیه این نشست، دیدار چهره به چهره مردم با مسئولان را گامی ارزشمند برای پاسخگویی به درخواست‌ها و مطالبات مردمی و افزایش رضایت مشترکین دانستند.